ارزشیابی کیفی توصیفی فضای رقابتی مدارس را به فضای مشارکتی تبدیل کرد



به گزارش ایرنا، سیده رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیبابی کیفی توصیفی دراستان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزارشد، افزود: حدود 14 سال است که شاهد برگزاری برنامه ارزشیابی کیفی، توصیفی در مدارس ابتدایی هستیم که تاکنون این برنامه ملی در فرآیند یادگیری و یاد دهی نتایج خوبی به همراه داشته است.
وی ادامه داد: اجرای این برنامه در مدارس ابتدایی سبب شده تا دانش آموزان این دوره با مشارکت در فعالیت های آموزشی کلاسی، زمینه ارتقاء کیفیت آموزش را فراهم کنند.
وی اظهار داشت: اجرای برنامه ارزشیابی کیفی – توصیفی تا کنون با نقاط قوت و ضعفی همراه بوده که برطرف کردن نقاط ضعف آن نیاز به اصلاح دارد.
وی خاطر نشان کرد: در نشست های شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش نیز معاونت آموزش ابتدایی درخواست کرده تا نظر نهایی اعضای این شورا در مورد نتایج مثبت و منفی این برنامه بیان شود تا زمینه اصلاح این برنامه ملی در مدارس کشور به وجود آید.
وی گفت: در اجرای موفقیت های این برنامه آموزگاران دوره ابتدایی با سختی کار فراوانی روبرو شدند که امیدواریم در سال تحصیلی 97- 96 برای جبران این سختی کار معلمان برنامه ای مدون و عملیاتی دیده شود.
حکیم زاده افزود: از جمله مشکلات و نقاط ضعف برنامه ارزشیابی کیفی – توصیفی در مدارس ابتدایی جبران نکردن زحمات آموزگاران و تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس است.
وی در عین حال بیان داشت: استفاده از زبان هنر از نقاط قوت این طرح است.
وی ادامه داد: برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی توصیفی که دبیر خانه آن در استان البرز مستقر است نشان داده می توان برای تغییر سبک آموزشی از هنر هفتم کمک گرفت.
وی تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور را 7 میلیون و 400 در سال تحصیلی
96- 95 اعلام کرد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده : محمد عزیزپور



انتهای پیام /*










پاسخ دهید