باز شدن چتر آموزشی برای هشت هزار بازمانده از تحصیل مازندرانی



سید علی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاهل ، کودکان کار ، افراد ترک تحصیل کرده ، معلول حرکتی جسمی تحت پوشش بهزیستی ، افراد زندانی و دیگر موارد به عنوان بازماندگان از تحصیل از مزایای آموزش از راه دور برخوردار شدند .
وی گفت : 2 هزار و 410 نفر از این افراد در مناطق روستایی و بقیه در شهرها زندگی می کنند .
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به فعال بودن 78 مدرسه آموزش از راه دور در سطح استان افزود : دوره آموزشی مراکز آموزش از راه دور به صورت 3 ترم نیم سال اول ، نیمسال دوم و ترم تابستانه و دانش آموزان به ازای هر یک واحد درسی باید 6 ساعت در کلاس حضوری که جنبه رفع اشکال دارد شرکت کند .
**مازندران پایلوت آموزش از راه دور الکترونیکی
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که استان مازندران در سال تحصیلی 96-97 پایلوت آموزش از راه دور الکترونیکی (آنلاین) دانش آموزان بازمانده از تحصیل می شود .
قاسمی با اشاره به آغاز طرح آموزش از راه دور از سال 83 که به صورت جزوه و سی دی برگزار می شد ، اظهار داشت : اکنون با ورود به مرحله آموزش الکترونیکی شاهد افزایش کیفیت و تسهیل فرآیند آموزش خواهیم بود .
وی همچنین افزود : برای توانمندسازی مدیران ، معاونان اجرایی و مسئولان فناوری مرکز آموزش از راه دور استان ، جلسات و آموزش الکترونیکی ضمن خدمت برگزار خواهد شد.
قاسمی همچنین از کسب رتبه عالی 95 از 100 آموزش و پرورش مازندران در کارنامه ارزیابی عملکرد واحد آموزشی در موضوع آموزش از راه دور خبر داد و گفت : دانش آموزان آموزش از راه دور استان مازندران در جشنواره قلم حائز 2 رتبه برتر شده و هشت نفر از این دانش آموزان در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه زیر یک هزار شدند.
تلاش دولت تدبیر و امید با گستراندن چتر آموزشی در جامعه و برنامه ریزی برای پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مازندران ، منجر به بازگشت بیش از 55 درصدی این دانش آموزان به چرخه تحصیل شد .
همچنین آمارهای اداره کل آموزش و پرورش مازندران نشان می دهد که با وجود افزایش حدود 10 هزار نفری تعداد دانش آموزان مازندرانی در دولت تدبیر و امید ، اما تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل این استان از حدود هشت هزار نفر به سه هزار و 800 نفر کاهش یافته است .
خبرنگار: رضا غلامی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7335/1899



انتهای پیام /*










پاسخ دهید