حضور موثر روحانیان در مدارس آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد



به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرسول کریمی عصر سه شنبه در دومین جلسه قطب یک کشوری ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح با بیان اینکه در این ستاد مولفه ها و ماموریت ها باید مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: از ظرفیت ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید در زمینه آشنایی دانش آموزان با مباحث دینی و مذهبی نهایت بهره مندی را داشته باشیم که بسیاری از مشکلات دانش آموزان کاهش پیدا می کند.
وی با تاکید بر نیاز دانش آموزان برای آشنایی با حوزه های علمیه گفت: نسل نوجوان هیجان جو، کنجکاو است و باید تلاش کنیم تا آنان را با حوزه های علمیه و آموزه های دینی آشنا کنیم در غیر اینصورت به اهداف آموزشی و تربیتی خود دست نمی یابیم.
کریمی یکی از راهکارهای تعمیق تربیت دینی در بین نسل نوجوان و جوان را گسترش فرهنگ نماز در بین این نسل عنوان کرد و افزود: باید تربیت دینی را به معنای واقعی در بین دانش آموزان ساری و جاری کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تربیت دینی یک امر فطری است، گفت: خداوند فطرت خداجویی و خداشناسی را در وجود ما به ودیعه گذاشته و ما باید این قوه را در نسل نوجوان و جوان با یک تعامل همه جانبه و با حسن خلق و زبانی آرام به زبان خود این نسل به فعلیت تبدیل کنیم.
وی پاسخگویی به شبهات دینی را یکی دیگر از ماموریت های مورد توجه در ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: نوجوانان و جوانان علاقه مندند تا مسایل را به روز آموزش ببیند و هر چه دانش، اطلاعات و آگاهی های ما گسترش پیدا کند تعامل بیشتر و سازنده تری با آنها خواهیم داشت.
کریمی با اشاره به حضور مبلغان در مدارس اظهار کرد: تجارب و تحقیقات نشان داده که هر چقدر علما، فقها و فرهیختگان در مدارس حضور موثرتری داشته و با نوجوانان و جوانان تعامل سازنده تری داشته باشند، میزان آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر ما بتوانیم یک ارتباط سازنده میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برقرار کنیم، منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دادیم و از این ظرفیت باید نهایت بهره مندی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه عنصر فرهنگ بسیار مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: بخشی از فرهنگ در مباحث تربیت دینی نهفته است و هر چقدر بتوانیم فرهنگ اسلامی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و در مدارس اجرایی کنیم، به تربیت اسلامی دست پیدا خواهیم یافت.
کریمی با اشاره به جلسات ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش افزود: مباحث مطرح شده در این جلسات ضمن ایجاد ارتباط سازنده میان این 2 نهاد باید زمینه ای را برای دستیابی به خرد جمعی فراهم کند تا بتوانیم با دانش آموزان ارتباط سازنده تری داشته باشیم.
مسعود بهرامی مدیر دفتر تهران دبیرخانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: این ستاد کارگروه های تخصصی را با هدف توسعه همکاری در ذیل تفاهم نامه منعقدشده پیش بینی کرده که در حال حاضر پنج کارگروه تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند و روند اجرایی آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی با اشاره به تدوین آئین نامه مدارس «امین» در شورای عالی آموزش و پرورش افزود: این طرح به مدت یک سال در این شورا در حال بررسی است و امیدواریم که در آینده ای نزدیک به تصویب برسد.
بهرامی درباره وضعیت سرباز روحانیان وظیفه گفت: اکنون بخشنامه سرباز روحانیون در سایت امور اداری آموزش و پرورش قابل دسترسی است، برای فعالیت این قشر اظهارنظرهای مختلفی وجود دارد که اشتغال آنها در چه سمت های در آموزش و پرورش باشد.
وی با اشاره به حضور محمد بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در 46 برنامه‌ این وزیر، ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است.
همچنین در این نشست نمایندگان سایر استانها درباره چگونگی تعامل و توسعه همکاری با حوزه های علمیه سخن گفتند و انتقادات و پیشنهادهایی را در این زمینه مطرح کردند.
دومین جلسه قطب یک کشوری ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش عصر امروز با حضور حجت الاسلام حسین درودی معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، معاونان پرورشی و نمایندگان سایر استانهای کشور در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539



انتهای پیام /*










پاسخ دهید