دستاوردهای نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی توصیفی در البرز



یونس جاوید نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با هدف آگاهی بخشی، تثبیت و تغییرِ نگرش ذی نفعان از طریق هنر در مدارس ابتدایی کشور پیش بینی و اجرایی شد که مورد استقبال فرهنگیان و قشرهای مختلف مردمی قرار گرفت.
وی بهبود کیفی ارزشیابی در سطح مدارس ابتدایی و تغییر نگرش مدیران، معلمان ، اولیا و ایجاد زمینه یادگیری بهینه در دانش آموزان را از جمله اهداف برنامه ریزی برای برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی- توصیفی ذکر کرد.
وی اظهار کرد: این جشنواره در محورهای نقش ارزشیابی کیفی – توصیفی در بهبود یادگیری دانش آموزان، ایجاد انگیزه در همکاران و دانش آموزان، ارتباط معلم و شاگرد و ارتباط اولیا و معلمان ، بازخورد کیفی – توصیفی، شفاهی و کتبی در حین تدریس، تنظیم پوشه کار ( فرایندی و فرآورده ای)، اجرای آزمون عملکردی، استفاده از چک لیست ها اجرا شد.
جاوید نسب از راهبردهای تغییر نگرش والدین نسبت به ارزشیابی کیفی-توصیفی، کلاس های چندپایه و سنجش برای یادگیری با تاکید بر الگوی کاربست کلاسی، توجه به ویژگی های روانشناختی و کاربست صحیح ابزارهای جمع آوری و نگهداری اطلاعات بعنوان دیگر محورهای این جشنواره ملی در البرز یاد کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به مستقر بودن دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی – توصیفی در البرز از شهریور ماه 95 برگزاری این جشنواره ملی فیلم کوتاه در دستور کاری – اجرایی این استان قرار گرفت.
وی یاد آور شد: به منظور اطلاع رسانی بیشتر در زمینه برگزاری این جشنواره ، 2 هزار و 500 پوستر چاپی و الکترونیکی با عنوان پوستر جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی توصیفی در بین اداره کل آموزش و پرورش استان ها و مناطق در اسفند ماه سال 95 توزیع شد.
دبیر دبیرخانه کشوری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی – توصیفی مستقر در استان البرز تصریح کرد: در این جشنواره ملی آموزگاران ، مربیان ، مدیران و معاونین مدارس و دانش آموزان هنرمند، فیلم سازان، کارگردانان و هنرمندان آثار خود را به دبیرخانه استان ها ارسال کردند که پس از داوری ،2 نمونه از آثار برگزیده ‘یک اثر از بخش همکاران فرهنگی و یک اثر از بخش آزاد’ به دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی- توصیفی مستقر در استان البرز ارسال شد.
جاوید نسب ادامه داد: در این جشنواره مهم در مجموع 64 اثر از استان ها به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد که از این تعداد 32 اثر در بخش فرهنگیان و 32 اثر در بخش آزاد است.
وی گفت: در مجموع 2 اثر از آثار فرهنگیان و 2 اثر در بخش آزاد و یک اثر هم با داوری مخاطبین انتخاب در آئین افتتاحیه این جشنواره ملی که در 22 مرداد ماه سالجاری در کرج برگزار شد، به نمایش درآمد.
دبیر دبیرخانه کشوری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی – توصیفی مستقر در استان البرز افزود: این جشنواره یکی از مهم ترین رخدادهای علمی در آموزش ابتدایی است زیرا بر اساس نظر صاحب نظران آنچه که به فرایند تدریس و تولید محتوای آموزشی به خصوص در بخش آموزش ابتدایی جهت می دهد، فرایند ارزشیابی است.
جاوید نسب یاد آور شد: در این جشنواره شرکت کنندگان با تولید آثار فیلم کوتاه به جامعه هدف یادآوری کردند که ارزشیابی کیفی – توصیفی چگونه به کار دانش آموز، معلم ،عوامل اجرایی مدارس و اولیاء که مخاطبان اصلی این برنامه مهم در عرصه تعلیم و تربیت هستند تاثیر می گذارد و نقش یک راهنما را ایفا می کند.
وی خاطر نشان کرد: امروز اختتامیه این جشنواره ملی با حضور کارشناسان حوزه ستاد، رابطان محترم ارزشیابی توصیفی استانها ، منتخبین جشنواره و مدیران استان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می شود.
وی تاکید کرد: پس از داوری ،4 اثر در دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی – توصیفی برتر کشوری شناخته و معرفی می شود.
استان البرز بیش از 240 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری



انتهای پیام /*










پاسخ دهید