سومین کنفرانس بازی های رایانه ای اصفهان به صورت بین المللی برگزار می شود



به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: سومین دوره کنفرانس ‘ بازی‌های رایانه‌ای، فرصت ها و چالش ها’ از 25 تا 27 بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای با بیان اینکه 2 دوره نخست این رویداد به صورت ملی برگزار شد، گفت: سومین دوره این رویداد به صورت بین المللی خواهد بود و امکان ارتباط مستقیم شرکت‌ کنندگان با شاخص‌ ترین پژوهشگران داخل و خارج کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای فراهم می ‌شود.
دکتر جواد راستی افزود: در این کنفرانس با دعوت از دانشگاه‌های خارجی که در حوزه‌ بازی‌سازی فعال هستند، بستری برای تقویت همکاری‌های علمی ایجاد می‌شود که گامی بلند در رشد و توسعه بازی‌سازی علمی در کشور خواهد بود.
وی اظهار کرد: سه محور اصلی فنی، علوم انسانی و هنر برای مقاله های این کنفرانس تعریف شده و همه پژوهش‌هایی که مرتبط با حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای باشند و از شاخه‌های مختلف علمی مانند مهندسی کامپیوتر، روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنر، پزشکی، مدیریت، اقتصاد و رشته‌های دیگر برآمده باشند، امکان ارائه در این کنفرانس را دارند.
وی با بیان اینکه دغدغه‌ دانشگاه اصفهان همواره حفظ کیفیت پژوهش در حوزه‌های مختلف بوده است، تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن تحقیقات در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای و با هدف حراست از آنها در مقابل پژوهش‌های دولتی و شبه‌دولتی که حاصلی جز مخدوش شدن نتایج در درازمدت را ندارد، دانشگاه اصفهان دبیرخانه دائم کنفرانس ‘بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها’ را راه‌اندازی کرد.
همچنین دبیر سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای نسبت به دست‌ اندازی نهادهای غیرعلمی به پژوهش در حوزه نوپای بازی‌های رایانه‌ای هشدار داد و گفت: این کار به نابودی آن ختم خواهد شد.
راستی همچنین با هشدار نسبت به برگزاری کنفرانس‌های متفرقه در این حوزه که با کپی‌برداری از اصل و فرع کنفرانس دانشگاه اصفهان و با سوءاستفاده از نام دانشگاه‌های مختلف، سعی در هیاهوی رسانه‌ای و خودنمایی به‌عنوان اولین و تنها کنفرانس این حوزه برای فریب مخاطبان را دارند، افزود: دانشگاه اصفهان حراست از اعتبار پژوهش در این حوزه را رسالت خود می‌داند و اجازه مخدوش شدن آن را به هیچ نهادی نخواهد داد.
به گفته وی، فضای علمی کشور در مقابل رویه‌های خطرناک در پیش‌گرفته‌شده واکنش لازم را نشان خواهد داد که کمترین آن، بی‌اعتبار دانستن مقاله هایی است که در چنین کنفرانس‌هایی پذیرفته می‌شوند.
پژوهشگران تا 30 آذر سالجاری فرصت دارند مقاله های خود را از طریق وب‌سایت کنفرانس به آدرس http://cgco208.ui.ac.ir ارسال کنند.
سومین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها بهمن‌ماه 1396 برای سومین سال پیاپی در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.
راه اندازی مرکز تخصصی بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان از دستاوردهای این کنفرانس است.
بازی‌های رایانه‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌گیری از عناصر روانشناسی، جامعه ‌شناسی، هنری و فنی به‌عنوان یک رسانه- صنعت- هنر جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه‌ای مؤثر، فراگیر و صنعتی ثروت‌آفرین و سودآور قرار گرفته است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی – انتشار دهنده : عمادی



انتهای پیام /*










پاسخ دهید