شاخه کاردانش در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد



به گزارش ایرنا،سید مصطفی آذرکیش روز شنبه در آیین گشایش دوره های ضمن خدمت کشوری مهارت افزایی هنرآموزان شاخه کاردانش در مرکز تربیت مربی استان البرز برگزار شد ، افزود: هدف از ادامه تحصیل دانش آموزان در شاخه کاردانش برای اشتغالزایی و اقتصاد جامعه است که امیدورایم با حمایت رسانه ها بستر تغییر نگرش اولیاء و سایر اقشار در زمینه جایگاه مهم شاخه کاردانش در جامعه بوجود آید.
وی بیان کرد: حیات شاخه کاردانش نیاز به مشارکت سایر دستگاه های اجرایی، مدیران مراکز تولیدی، صنعتی ، خدماتی و کشاورزی دارد و ارتقاء جایگاه این شاخه در جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به مهارت آموزی توجه ویژه ای شده است،یاد آور شد: هنرستان ها نماد اقتصاد مقاومتی هستند زیرا هنر جویان بر حسب نیاز بازار کار آموزش می بینند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مرحله دوم دوره های ضمن خدمت کشوری هنرآموزان شاخه کاردانش در مرکز بین المللی تربیت مربی کرج با هدف دانش و مهارت افزایی برگزار شده است.
آذر کیش اضافه کرد: این دوره ها به منظور توانمند سازی نیروی انسانی و بهبود کیفیت آموزش های علمی و مهارتی شاخه کاردانش با مشارکت مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شروع شده است.
وی با بیان اینکه این دوره ها تا 22 شهریور ماه امسال در مرکز تربیت مربی کرج ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در این دوره ها هنر آموزان تحت پوشش دوره های تخصصی با محوریت تعمیر کار پمپ و شیر، کار با دستگاه cnc چوب، نصب و راه اندازی سیستم مکاترونیکی، تعمیر ماشین ابزار ، الگوساز لباس با رایانه ، تعمیر تراکتور و تیلر را فرا می گیرند.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طبق هماهنگی های به عمل آمده با سازمان آموزش فنی و حرفه ای در پایان هر دوره به شرکت کنندگان گواهی صلاحیت حرفه ای مربیگری می شود.
آذر کیش گفت : در این دوره ها مجموعا 5120 نفر ساعت آموزش تخصصی مربوط به استانداردهای شغلی موجود در رشته های مهارتی شاخه کاردانش توسط اساتید مجرب ارائه می شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور



انتهای پیام /*










پاسخ دهید